Om lokalafdelingen

Enhedslisten Herlev
Afdelingen består af de medlemmer af Enhedslisten som bor i Herlev kommune. Vi er en af de mindste afdelinger i hovedstadsområdet, men det vil vi gerne rette op på og er godt på vej.

Vi afholder medlemsmøder efter behov, når der er vigtige politiske begivenheder i gang enten landspolitisk eller lokalt i Herlev. Som regel foregår møderne i Herlev Medborgerhus på Herlevgårdsvej 18. Møderne er normalt åbne for alle, og du kan se i kalenderen hvornår vi har næste møde.

Vi har en mailliste over foreningens medlemmer og andre interesserede. Hvis du vil på listen, så giv besked til undertegnede.

Vi deltager i partiets kampagner med uddeling af politiske foldere og andet. Vi står som regel på Herlev Torv ved springvandet, hvor vi er nemme at få øje på. Vores aftale er at når der er materialer til uddeling, så skriver jeg til alle, og når der bare er tre – selvfølgelig helst flere! – så mødes vi på Torvet.

Lokalafdelingen har stillet aktivister til rådighed for Folkebevægelsen mod EU og Junibevægelsen ved alle valgene til Europaparlamentet. Det samme gælder miljø- og fredsbevægelserne, når de har landsdækkende kampagner. Vi forsøger at være politisk aktive i hverdagen.

Enhedslisten i Herlev har samarbejdet med SF ved de seneste fire kommunalvalg hvor SF hver gang har opnået et ekstra mandat i kommunalbestyrelsen med vore stemmer. Derved har vi undgået “stemmespild”, og vi har været med til at styrke den samlede venstrefløj. Ved valget i 2013 fik Enhedslisten et mandat. Det er Willi Bjerregaard der repræsenterer Enhedslisten.

Enhedslisten og SF har i seks år arrangeret 1. majmøde med en stigende tilslutning. Der er to talere fra hvert parti, og vi får lejlighed til at synge nogle af de gode gamle kampsange. Arrangementerne afholdes i Medborgerhusets cafe.

Vi afholder også offentlige møder med politisk indhold. Dette er et arbejdsområde som vi gerne vil have mere fokus på, og vi hører gerne på medlemsmøderne eller via maillisten om ideer til sådanne møder. Det kan være aftensmøder eller fx lørdag eftermiddage.

Jeg håber med denne skrivelse, at du har fået lyst til at lære lokalafdelingen nærmere at kende. Du er meget velkommen til at skrive til mig her eller kontakte mig på tlf. nr. 44 84 11 54 eller 51 14 14 66

Kærlige og kammeratlige hilsner
Willi Bjerregaard