Aktiv forældreinddragelse er en forudsætning for en demokratisk folkeskole i Herlev! Dette har jeg skrevet om i ugens Herlev Bladet.

Klippet fra Ibrahim Benlis Facebookside:

Lindehøjsskolens ledelsesbeslutning om at sammenlægge fem nuværende 4.klasser er, udover at være i strid med de gældende styrelsesvedtægter for Herlev Kommunes skoler, bevidner det desværre også, at der ikke har været den nødvendige kommunikation og inddragelse af forældregruppen, som bliver berørt af beslutningen. Det er desværre langt fra at være et enkeltstående tilfælde at nogle forældre i Herlev sidder tilbage med en følelse af, at der bliver taget nogle omfattende beslutninger om deres børns skoledag uden de bliver hørt i beslutningen.

Ved sidste kommunalbestyrelsesmøde i onsdags har alleoppositionspartier stillet et forslag om at udarbejde en
vejledning til Herlevs skoler for mere forældreinddragelse,
samt at vi som kommunalbestyrelse bekræfter et mål om 21 i
klasserne. Forslaget blev forkastet af Socialdemokratiet.
Det er desværre langt fra at være et enkeltstående tilfælde at nogle forældre i Herlev sidder med en følelse af, at der bliver taget nogle omfattende beslutninger om deres børns skoledag uden de bliver hørt i beslutningen.

Både Arly Eskildsen og jeg ser meget trætte ud på billedet. Selv om billedet er fra et tidligere byrådsmøde kan jeg i hvert fald godt sige, at vi var lige så trætte som vi er på billedet efter et knapt 6 timers langt kommunalbestyrelsesmøde sidste onsdag.

I Enhedslisten vil vi kæmpe videre for at alle forældre i Herlev føler sig hørt, når der bliver taget omfattende beslutninger om deres børns skole.

Se Ibrahim Benlis læserbrev i Herlev Bladet den 25. juni 2020